Wednesday, February 23, 2011

Car Brokedown and hitchhiked / 車炎上 ヒッチハイク


On the way back to Siem Reap, our car broke down at the middle of nowhere. No houses, no people, no animal, just burned field all over. We decided to leave the car for a while and wait a miracle comes. After about 15 minutes, a miracle happened. A big truck passed in front of us. Teacher Tomoko suddenly decided to ask them to carry us. The truck drivers were nice and they helped to push our car and take us to the nearest city where we can fix a car. So we had a truck ride for a few hours. It was fun!!

シェムリアップへの帰り道、思いも寄らず車が炎上。周りは、家も無く、人々もいない、動物さえもいない、焼き畑のみ。途方に暮れて、暑いので日陰に避難して、奇跡を待ちました。15分もしないうちに、その奇跡は起きました。車も運べるトラックが目の前を走っていたので、知子先生が、間髪入れずに、「あの車で行きましょう。」トラックの運転手は、親切に車が修理できる近くの町まで乗せて行ってくれることに同意してくれました。(有料ですが)近くまでと行っても、トラックで約2時間かかるとのことでした。手押しで車をトラックに乗せ、数時間、トラックの旅を楽しみました。まるで映画のワンシーンのようでした。