Thursday, February 24, 2011

Visiting Boravuth's hometown and her grave

The truck took us to the closest middle size city to fix our car. The city was Kratie. The city is Boravuth's hometown and her family live there. When we arrived Kratie, I asked an interpreter Hea to call her sister. Her sister and husband came to see us at a car repair shop. She invited me her home to see her other family. She and I got on a motor and she told me that there is a temple where Boravuth sleeps. So I said I want to visit there. It was February 11th, 2009 6PM when she passed away about two years ago. I was asked to translate the Japanese message on her grave at the time. Right after that, I started "Team Boravuth". Even though it was an accident, I was glad to visit there.

トラックは、最寄りの修理工場まで送ってくれることになったのですが、その町が クラチェという町でした。この町は、Boravuthの家族が住む町と知っていたので、クラチェに着いたときに、通訳のヒーアさんにBoravuthの妹さんに電話してもらいました。 妹さんと旦那さんが二人で、修理工場まで来てくれて、私たちを家に招待してくれました。とりあえず先に私が妹さんとバイクで帰る途中に、妹さんがBoravuthさんが眠るお墓のあるお寺が近くにあるというので、寄ってもらいましたた。Boravuthさんが亡くなったのは、ちょうど2年前の2009年2月11日6PMでした。その直後にTeam Boravuthを始めました。ヒッチハイクすることになってしまいましたが、こうしてBoravuthさんのお墓参りができたことを嬉しく思います。