Monday, February 21, 2011

Computer Lesson / コンピュータレッスン


Small Art School started computer lessons. Boravuth's brother in law in Phnom Penh helped to buy reasonable used computers for total 4 computers for $440. Students can practice typing microsoft applications, Photoshop and others after Japanese and art class. My computer teacher came to teach Photoshop on Sunday afternoon voluntarily. Many students have never touched computers and they were very excited to learn.

小さな美術スクール内にコンピュータを導入しました。 プノンペンに住むBoravuthの義理のお兄さんにコンピュータショップを紹介してもらって、日本製の中古コンピュータ4台を$440
で購入できました。日本語と美術の生徒が授業の後に、タイピング練習、WordやExcel、E-mailの他に、日曜日にはカンボジア人のコンピュータの先生がボランティアでPhotoshopを教えてくれることになりました。ほとんどの生徒がコンピュータを触ったことがない生徒達だったので、習うことをとても喜んでいました。